Przemysłowe sprawy

Środki poślizgowe stosowane przemysłowe

części
Smary przemysłowe to oleje mineralne, syntetyczne albo ich mieszanki które zawierają tzw. zagęszczacz zamieniający olej w mieszaninę stałą, którą łatwiej się aplikuje. Dzięki niej smar nie zsuwa i fachowo zabezpiecza daną część przed wyeksploatowaniem.

olej silnikowy
Autor: Dylanlspangler
Źródło: http://www.flickr.com

Smary służą do ochrony płaszczyzn trących przed nadmiernym tarciem a także chronią elementy z metalu przed rdzą. Przy doborze smarów powinno kierować się ich gęstością. Bardzo mała lepkość musi być w łożyskach szybkoobrotowych jednakże do łożysk wysoko obciążonych powinno się stosować smary o wyższej lepkości. Smary przemysłowe stosowane są do zniwelowania tarcia między podzespołami, głównie są stosowane do urządzeń i produktów końcowych, zapobiegają kontaktowi między używanymi metalami. Stosuje się je przeważnie w fabrykach wytwarzających elementy do aut, samolotów i różnych maszyn, urządzeń. Wyroby te gwarantują długofalową ochronę, a co za tym idzie zwiększają żywotność części. Więcej informacji na stronie: Informacje na stronie

W przypadku smarów przemysłowych nie zachodzą w zasadzie ograniczenia co do doboru surowca. Inaczej jednak jest w przypadku przemysłu spożywczego. Tutaj są szczególne wymogi m.in. obojętność zapachowa,

mechanicy
Autor: U.S. Army Corps of Engineers
Źródło: http://www.flickr.com

odporność na specjalistyczne środki odkażające, na wysokie i minusowe temperatury, na wymywanie przez wodę. Jeżeli smar ma funkcjonować w krańcowo niskich, bardzo wysokich lub zmieniających się temperaturach wykorzystuje się syntetyczne oleje podstawowe a także specjalne zagęszczacze odporne na zmienne temperatury. Smary przemysłowe możemy podzielić na płynne i półpłynne, których używa się do systemów centralnego smarowania oraz stałe przeznaczone do łożysk, przegubów. Artykuł dzięki uprzejmości:

Oddziaływanie smaru polega na wprowadzeniu go w szczelinę między obszarami trącymi w celu otrzymania warstwy poślizgowej. W przypadku, gdy urządzenia zanurzone są w wodzie smary ochraniają je przed rdzą czym wydłużają ich trwałość.

Jeśli ten tekst jest dla Ciebie godny zainteresowania, to kliknij tutaj. Zamieszczone tam materiały też Cię zaintrygują – to niezwykle użyteczne informacje (http://ingas.pl/oferta/systemy-sygnalizacji-pozarowej/).

W wypadku bardzo obciążonych węzłów tarcia, a zarazem małych ruchach względnych, zdolność przekazywania optymalnych obciążeń można poprawić przez dodanie stałego środka smarnego. Powinno się jednakże mieć na uwadze, że smary takie nie nadają się do systemów centralnego smarowania . Istotne jest, aby właściwie dopasować smar, odpowiedni do temperatury, mało podatny na wilgoć, możność kontaktu z pyłem.

Przeczytaj dodatkowo te absorbujące wskazówki z witryny (http://infinitex.pl/plyty-wermikulitowe/), które znajdziesz pod tym linkiem – one także opisują to zagadnienie.

Przy wyborze bierzemy pod uwagę rodzaj użytego zagęszczacza.