Przemysłowe sprawy

Zwrot i odszkodowania za odwołane loty – kiedy przysługują?

Latanie samolotem po Unii Europejskiej wiąże się z faktycznymi ciekawostkami, co do których w trakcie lotu latający klienci nie zdają sobie sprawy. Chodzi o zwroty i odszkodowanie za odwołany lot.
W normalnych okolicznościach nie planujemy rzecz jasna opcji, w której w naszym locie będzie opóźnienie.

Lotnisko

Autor: Benson Kua
Źródło: http://www.flickr.com
Podobnie jak w każdym innym środku komunikacji płacimy za tanie, normalnej klasy i elitarne bilety lotnicze, które przy odpowiednich warunkach przetransportują nas z jednego na drugi punkt.Zahamowanie ruchu na pasach, katastrofa lotnicza – to tylko niektóre z najpopularniejszych powodów dla których loty są przesuwane i odwoływane, za które podróżującym przysługuje prawo do zwrotu za bilety lub odszkodowanie. Pasażerowie, przed którymi chwilowo pomyślana alternatywa w postaci następnego z kolei biletu nad wyraz się nie uśmiecha, wyczekują w poczekalniach. W takiej chwili czas gra – mimo wszystko – na ich korzyść.Skąd ta kalkulacja? Jeśli trzy godziny po planowym starcie lot się nie zacznie, podróżnym (w obrębie państw Unii Europejskiej oraz państw z poza UE) przysługuje regulowana kwota jako odszkodowanie za odwołany lot. Ceny są rozbieżne – zależne od odległości i statusu państwa (Unia – państwo poza Unią) od 250 do 650 euro (dowiedz się więcej o odszkodowaniach za odwołany lot).

Poszukujesz podobnych materiałów na opisywany w tym miejscu temat? To nie problem, po prostu wejdź dalej sprawdź części do sprężarek a zobaczysz, że to było niezwykle proste.

samolot

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Odszkodowanie nie przysłuży się tym podróżującym, którzy wiedzieli o anulowaniu lotu już dwa tygodnie przed startem. Fatalne warunki atmosferyczne także przyczyniają się do paraliżu lotniczego (np. erupcja wulkanu). Również i w tym „wypadku” posiadaczom biletów nie zostanie przyznane odszkodowanie. Gdy firma lotnicza zorganizuje zamienny lot to również tutaj – co wydaje się jasne – nie uda nam się zyskać rekompensaty za problemy w trakcie podróży.
Zwroty za bilet następują w dwóch przypadkach: anulowania lotu i sprzedaży większej niż jest możliwa ilości miejsc. W drugim przypadku przewoźnik ma prawo zapewnić sobie alternatywny lot. Przyjęcie zwrotu uniemożliwi z reguły ustalany przez linię powrót. Lepiej więc w takich sytuacjach wykalkulować co jest bardziej opłacalne.
Skargi kierujemy prosto do linii lotniczych. Negatywna odpowiedź lub cisza z drugiej strony wcale nie kończą sprawy – żeby walczyć o swoje trzeba wówczas wejść z przewoźnikiem na drogę sądową kontynuuj na flyandi.pl.