Przemysłowe sprawy

Standardy przewozu towarów czyli z jakich powodów są z powodzeniem stosowane od dziesięcioleci

Przewożenie towarów na duże dystanse to podstawa obecnego handlu. Po całym świecie pływają cały czas wielkie statki, na których znajdują się towary warte dziesiątki milionów euro. Zawijają one do największych portów, zostawiają tam trochę ładunku, biorą kolejny i płyną dalej. Mają one charakterystyczny wygląd, na wielkim szerokim pokładzie umieszczonych jest kilka rzędów wypełnionych po brzegi kontenerów.

oferta specjalistycznej blachy SSAB

Autor: SSAB
Źródło: http://www.ssab.com
Tylko dzięki nim współczesny handel ma możliwość płynnego funkcjonowania, stały się one międzynarodowym standardem i nic nie wskazuje na to, że coś się w tym obszarze będzie się zmieniać w najbliższych latach. Pomysł kontenerów powstał w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, kiedy przewoźnicy w Stanach Zjednoczonych borykać się zaczęli z problemem bardzo dużej ilości niedużych, niewymiarowych ładunków.

Zajmujący wpis? Jeśli tak myślisz, to kliknij tutaj, w serwisie transport aut z irlandii do polski, który tam miejscu się znajduje, też jest coś ciekawego.

Wymyślono wtedy pomysł, aby wprowadzić jednorodną jednostkę ładunku, bardzo ułatwiającą przewóz oraz załadunek, i tym sposobem powstał kontener, stosowany dzisiaj przez wszystkie firmy transportowe na świecie.

W kontenerach można obecnie przewozić większość towarów, nie ma znaczenia czy będzie to coś sypkiego, wymagająca ogrzewania ciecz czy też urządzenia elektroniczne. Obecnie kontenery występują w paru standardowych wymiarach, pozwalając tym samym na przewożenie dużej ilości produktów. Największą rolę ta standaryzacja ma dla morskiego transportu, lecz coraz częściej całe kontenery przewozi się także na wagonach kolejowych i ciężarówkach. Typowy kontener będzie miał około sześciu metrów długości, trochę ponad dwa szerokości i pomieści ponad trzydzieści metrów sześciennych towarów. Kontener składa się ze stalowej ramy, i zrobionych z porządnej blachy ścianek. Blacha do kontenerów powinna posiadać odpowiednią jakość, w pierwszej kolejności musi być odporna na słoną wodę, a także wystarczająco mocna, aby wytrzymała ciężar ładunku. Kontenery mają zestaw haków i punktów zaczepień, przy pomocy jakich przymocowuje się ładunek, a także specjalny układ do połączeń z sąsiednimi kontenerami.